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採用情報

個人情報のお取り扱いについて

平成29年4月17日 制定

全研本社株式会社
代表取締役 林 順之亮

個人情報のお取り扱いについて

 全研本社株式会社(以下「当社」という)は、当社サービスの円滑な運営のため、また従業員の採用等のために、必要な個人情報の取得をいたします。個人情報の取得に際しましては、当社「個人情報保護ポリシー」を遵守するとともに以下に定めた通り実施いたします。

1.事業者名
全研本社株式会社

2.個人情報保護管理総括者 および 個人情報保護管理責任者
個人情報保護管理総括者:林 順之亮
個人情報保護管理責任者:鈴木 徹

3.個人情報の提供の任意性
個人情報の提供は任意となりますが、個人情報をご提供いただけない場合、ご希望のサービスのご利用ができない場合や、ご質問に対し回答できない場合、採用の手続きには入れない場合等がございます。

4.当社が直接または第三者により取得した個人情報の利用目的

・当社サービスのご利用に関するお手続きおよび会員管理

・お客様やお取引先からのお問合せやご要望への受付・対応

・当社サービスに関するご案内・ご連絡

・当社サービスの向上、または新しいサービス開発のための分析・調査

・採用選考に関するご案内・ご連絡および採用業務

・従業者の雇用管理、人事労務管理

・お取引先情報の管理、支払・収入処理

◆ 当社は、上記個人情報の利用目的の範囲内で、各Webサイト及び書面等で合理的と認められる範囲内で、それぞれ利用目的を特定し、あらかじめ明示し、それ以外の目的には使用いたしません。
◆ 当社は、合理的と認められる範囲内で個人情報の利用目的を変更する場合があります。その場合は、変更された利用目的を通知または公表いたします。

5.当社が委託を受けた個人情報の利用目的

・ 英会話及び日本語等語学レッスンの受講者の情報に関して

   当該契約を履行するため(教材の配送、レッスンの実施、クラス名簿作成、成績表の作成や報告等)

   休講や時間変更等の連絡

・ グループ会社の従業員の個人情報

   委託された雇用管理・人事労務管理遂行のため

・ 人材紹介会社等から提供された個人情報

   当社における採用選考のため及び業務遂行のため

6.個人情報に関する苦情および相談窓口

【個人情報に関する苦情・相談窓口】

電話:03-3349-1641
e-mail:privacy@zenken.co.jp
苦情相談責任者:個人情報保護苦情相談責任者 小室 博人

7.開示等の請求に応じる手続き
当社が保有している個人情報について、ご本人様、またはその代理人様から利用目的の通知、開示、内容の訂正、追加または削除、利用の停止、消去および第三者への提供の停止(以下「開示等」といいます)のご請求があった場合、原則遅延なくこれに対応いたします。

(1) 開示等の請求の申し出先
開示等のご請求は、上記『個人情報に関する苦情・相談窓口』宛にお申し出いただくか、以下へ郵送にてお願いいたします。

160-8361
東京都新宿区西新宿1-4-11全研プラザ9階
全研本社株式会社 個人情報に関する苦情・相談窓口 宛

※原則として、ご本人様またはご本人様から委任を受けた代理人様からのお申し出とします。

(2) 開示等の請求に関するお手続き

・お申し出を受付け後、当社から所定の請求書様式を郵送いたします。

・当社からの回答は、書面(郵送)により行います。

(3) 開示等の請求者が、本人又は代理人であることの確認の方法

①以下の②または③いずれかの証明書の提出が必要となります。

②免許証等、パスポート、身体障がい者手帳、在留カード、特別永住者証明書、外国人登録証明書、住民基本台帳カード、マイナンバーカード(表面のみ。裏面は提出しないでください)、官公庁や特殊法人等は発行した身分証明書等のうち写真付きのもの等の公的身分証明書のコピーの提出。ただし、公的身分証明書はその有効期限内のものに限ります。

③健康保険証・住民票・年金手帳・運転経歴証明書・各種年金証書・公的料金支払い請求書・学生書のうち2点のコピーの提出

④当社所定の請求書の記載事項と、当社の保有する当該開示対象個人情報との合致。

(4) 開示等の手続きに関する手数料

・利用目的の通知、および開示の手続きにおいて要した実費経費(郵送料等)について、事前に承諾を得た上で請求させていただきます。

(5) 以下のいずれかに該当する場合、開示等の請求に対応できないことがございます。
・請求者の確認ができない場合
・開示請求書類に不備があった場合
・当該個人情報が当社の保有するデータに存在しない場合
・請求者又は第三者の生命、身体、財産その他の権利利益を害するおそれがある場合
・当社の業務の適正な実施に著しい支障をおよぼすおそれがある場合
・法令に違反する場合

8.取得した個人情報の第三者提供
当社は、以下の場合を除いて、個人情報を事前の同意無しに第三者へ提供することはございません。

(1)個人情報保護法以外の他の法令に基づき、個人データを第三者提供する場合。

(2)人の生命、身体又は財産の保護のために個人データの第三者提供の必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき。

(3)公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき。

(4)国の機関若しくは地方公共団体又はその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき。

9.Cookie及びWeb beaconの利用に関して
当社は、CookieとWeb beaconという技術を用いてアクセス情報を取得しております。当社サイトのアクセス情報を解析し、より良い情報をご提供することが目的で、取得する情報にお客様を特定する個人情報はございません。


English

Established: April 17, 2017

Junnosuke Hayashi,
President & CEO,
Zenken Corporation

Personal Information Handling

 Zenken Corporation (hereinafter “Zenken”) acquires personal information necessary for the smooth operation of its services and for the hiring of employees. When acquiring personal informaiton, Zenken strictly observes its “Personal Information Protection Policy” in addition to adhering to the following :

1.Business Name
Zenken Corporation

2.Personal Information Protection Executive Manager and Personal Information Protection Administrator
Personal Information Protection Executive Manager: Junnosuke Hayashi
Personal Information Protection Administrator: Toru Suzuki

3.Voluntary Provision of Personal Information
Provision of personal information is voluntary. Withholding certain personal information may, however, result in the inability for Zenken to render certain services, may leave critical questions unanswered or impeded the hiring process.

4.Utilization Purpose of Personal Information through Direct or Third Party Acquisition

・Procedures and member management pertaining to Zenken service usage

・Reception and response to customer and client inquiries and requests

・Introduction and contact pertaining to Zenken services

・Analysis and surveys pertaining to improvement of Zenken services or development of new services

・Introduction, contact and hiring pertaining to hiring selection

・Employee management of hiring, personnel and labor relations

・Client information management, disbursals and revenue handling

◆ Zenken sets forth and discloses its purpose for using personal information within the above-mentioned range, and within a reasonable range acknowledged through its web site and documentation. Zenken does not use such personal information for any purposes other than those explicitly defined.
◆ Zenken may change its use of purpose for personal information within a reasonable and acknowledged range. In such cases, said changes to utilization purpose shall be made public.

5.Utilization Purpose of Personal Information Received by Consignment

・ Fulfillment of agreements pertaining to information on enrollees for English conversation, Japanese

  language or other provided lessons (including sending of materials, smooth lesson execution, class list creation, grading and other pertinent information), including contact in the event of class cancellation and time changes

・ Group company employee personal information

  For consigned management of hiring, personnel and labor relations

・ Personal information provided by human resource placement companies

  For hiring selection and conduct of business at Zenken

6.Personal Information Complaints and Inquiries Desk

【Personal Information Complaints and Inquiries Desk】

Tel: 03-3349-1641
e-mail:privacy@zenken.co.jp
Hiroto Komuro
Personal Information Complaints and Inquiries Desk Manager

7.Procedures for Disclosure and Other Requests
Zenken shall , pertaining to the use of personal information in its care, respond in timely fashion to all requests by owners of personal information or from their stated representatives with regard to the notification of information purpose of use, disclosure, amendments, additions or deletions, cessation of use, complete deletion and cessation of third party provision, hereafter aggregately termed “Disclosure, etc.”.

(1) Contact for Disclosure, etc. requests
Please direct Disclosure, etc. requests to the “Personal Information Complaints and Inquiries Desk or send by mail to the following address:

Attn: Personal Information Complaints and Inquiries Desk,Zenken
Corporation
9F 1-4-11 Zenken Plaza, Nishi Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo 160-8361

※Requests and inquiries should in principle be made by the owner of the personal information in question or by an appointed proxy.

(2) Procedures for Disclosure, etc. requests

・Upon receipt of request, Zenken shall send by mail a prescribed request form.

・Zenken shall respond to requests in document form (mailed).

(3) Method for confirming identity of person requesting Disclosure, etc. as owner of or appointed proxy

①Either of items ② or ③ below must be presented as proof of identification.

②Please submit a photocopy of either a driver’s license, passport, physical disability passbook, residence card, special permanent resident certificate, alien registration certificate, basic resident registry card, individual number card (Front only. Do not present backside), or any official government or semi governmental agency-issued identification with photo. Make sure that the card is valid.

③Photocopies of two (2) documents from among the following: health insurance card, proof of residence certificate, social security passbook, driving record certificate, other valid social security card, public utilities bill or student I.D.

④Compatibility between Zenken invoice particulars and said personal information for Disclosure, etc. in Zenken’s possession

(4) Handling fees for processing Disclosure, etc. request

・Any actual costs (ie. mailing fees) incurred in the process of notifying utilization purpose or Disclosure, etc. of personal information shall be invoiced upon receiving advanced consent.

(5) Requests for Disclosure, etc. cannot be fulfilled in the case of any of the following circumstances.
・Where the identity of the requesting party cannot be confirmed
・Where there are inadequacies in the disclosure request form
・Where requested personal information does not exist in Zenken data
・Where there is a risk of damage to life, body, property or other rights and interests of the requesting or third party
・Where disclosure could lead to clear obstruction to Zenken’s proper execution of business duties
・Where there are infringements to laws and ordinances.

8.Third Party Provision of Acquired Personal Information
Zenken shall not provide personal information in its possession to third parties without receiving prior consent except in the following circumstances:

(1)When providing personal data to third parties based on binding laws and regulations other than personal information protection laws.

(2)When personal data must be provided to a third party to protect human life, safety or property and acquisition of consent from the owner proves difficult

(3)When provision is deemed especially necessary for purposed of promoting public health, welfare or child rearing and sound child development and acquisition of consent from the owner proves difficult

(4)Where it is deemed necessary to cooperate with national or local government agencies or government-consigned parties in their legally-sanctioned execution of duties whereby acquisition of consent from the owner may result in obstruction of such execution of duties.

9.Use of Cookies and Web Beacons
Zenken uses Cookie and Web beacon technology to access information. Zenken analyzes information accessed on the Zenken site with the purpose of providing better better quality information, and does not retain information to identify individual customers.